Friday, March 11, 2011

Membumikan cita - cita vol ii

Pada vol i yang lepas, saya telah berkongsi qudwah kita yang unggul dalam mencipta cita – cita dan sentiasa berusaha menggapai impian itu.

Hasil sorotan yang kita lihat peristiwa ini, mawqif kedua yang diperolehi adalah Islam itu pastmenang dan ia akan kembali ke tempat yang paling tinggi.Maka,dengan seruan akan jatuhnya kerajaan Parsi dan Rom itu pastinya Islam akan menggenggamnya nanti. Ia bukan pada qurun selepoas Rasulullah S.A.W sahaja, malah berzaman – zaman kaum muslimin bertungkus lumus untuk merealisasikan impian Utusan Allah ini.

Beginilah sirah yang dijadikan prinsip sebagai asas yang ditanam sebaiknya dalam hati para pejuang terdahulu. Ia bukan sekadar praktikaln pada zaman Rasulullah S.A.W yang para sahabat tercinta langsungkan, malah generasi ke generasi terus menyambung hingga ke hari ini.

Itulah Sunnatullah hingga hari kiamat.Tidak akan henti Sabda Rasulullah S.A.W dalam menegakkan kalimah Allah di atas muka bumi ini. Yang selalu kita ungkapkan mata rantai perjuangan, tali yang dipegang erat – erat dan sebagainya.

Sorotannya di akhir kalam ini, usaha, perancangan, idea, cambahan kotak kritikan membina, tenaga, masa, wang harta benda dan segalanya untuk Islam itu harus didasari elemen menuju kea rah matlamat yang utama iaitu membina khalifah atas manhaj Nubuwwah. Dan matlamat akhir adalah mencapai keredhaan Allah S.W.T.

" Sesungguhnya Kami telah memberikan kepada kamu kemenangan yang nyata.Supaya Allah memberi ampunan kepadamu terhadap dosa yang telah lalu dan yang akan datang serta menyempurnakan ni'mat-Nya atasmu dan memimpin kamu kepada jalan yang lurus, (QS. 48:2) "

Insya Allah..Amin..Itulah yang kita impikan seperti mana Fathul Makkah Al Mukarromah ketika kgemilangan Rasulullah S.A.W yang juga kita gapai nanti.

Wa'Allahua'lam Bis Sowab.

*Maafi atas kelambatan bagi vol ii ini.Selamat berkongsi.

:)


No comments: